האירוע שמחבר בין חזון לאומי, חדשנות וביצוע
המלחמה הארוכה בתולדות ישראל הציבה בפני מדינת ישראל אתגרים עצומים — אך גם יצרה הזדמנות נדירה לבנייה מחדש של הכלכלה, התעשייה, האנרגיה, התחבורה והמרחב הישראלי.
ועידת ישראל לכלכלה ירוקה, ביוזמת משוב גרופ, תתמקד השנה בשאלה כיצד הופכים את הכלכלה הירוקה ממנוע סביבתי — למנוע הצמיחה המרכזי של המשק הישראלי בעשור הקרוב.
הוועידה תעמוד השנה בסימן התכנית האסטרטגית הלאומית לאנרגיות מתחדשות לשנת 2035, שהושקה בבית הנשיא בירושלים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ויו״ר פורום האקלים הישראלי ד״ר דב חנין.
במסגרת התכנית הלאומית הציבה ישראל יעד שאפתני של כ־26 ג׳יגה־ואט אנרגיה מתחדשת עד שנת 2035 — באמצעות האצת הקמת מתקנים סולאריים, אגרו־וולטאיים ודו־שימושיים, הרחבת מערכות אגירה, פיתוח תשתיות אנרגיה מתקדמות והסרת חסמים רגולטוריים.
כבר כיום מותקנים בישראל כ־8 ג׳יגה־ואט אנרגיה מתחדשת, המייצרים מעל 16% מצריכת החשמל במשק — והעשור הקרוב צפוי להיות עשור ההכרעה של משק האנרגיה הישראלי.
הוועידה תעסוק בהאצת תחומי האנרגיה המתחדשת, התייעלות אנרגטית, תחבורה חכמה, מיחזור, כלכלה מעגלית, בנייה ירוקה, טכנולוגיות מים, חדשנות אקלימית ופיתוח הנגב והגליל כמוקדי צמיחה אסטרטגיים למדינת ישראל.
במציאות שבה אוכלוסיית ישראל צפויה להגיע לכ־16 מיליון תושבים עד שנת 2050 — נדרשת חשיבה חדשה על אנרגיה, תחבורה, מים, תעסוקה, תשתיות, חקלאות ותכנון אזורי.
ועידת ישראל לכלכלה ירוקה ותערוכת הקלינטק הפכו למסורת ולמוקד השיח המרכזי בישראל בנושאי קיימות וכלכלה ירוקה — מפגש ייחודי שבו מתקיים סיעור מוחות לאומי בין משרדי ממשלה, ראשי ערים, תעשיינים, חוקרים, יזמים, אנשי אקדמיה, חברות טכנולוגיה וארגוני סביבה.
מסקנות הוועידה ירוכזו למסמך המלצות לאומי שיועבר למקבלי ההחלטות בישראל.
שולחנות עגולים – מפת הדרכים של הכלכלה הירוקה בישראל
דיוני פתיחה בהשתתפות מקבלי החלטות, מומחים, ראשי ערים, תעשייה, אקדמיה וארגוני סביבה.
נושאים מרכזיים:
ישראל בדרך ל־26 ג׳יגה־ואט אנרגיה מתחדשת
עצמאות אנרגטית וביטחון אנרגטי
שיקום הצפון והדרום
משק המים 2050
תחבורה חכמה ומטרופולינית
כלכלה מעגלית ומיחזור
בנייה ירוקה וערים חכמות
חדשנות אקלימית וקלינטק ישראלי
ביטחון מזון וקיימות
שרים וחברי כנסת
ראשי ערים ורשויות
בכירי המשק והתעשייה
נציגי אקדמיה וקלינטק
כיצד הופכים את שיקום הצפון והדרום להזדמנות לאומית לבניית תשתיות חכמות, אנרגיה מתחדשת, חקלאות מתקדמת ותעסוקה איכותית.
נושאים:
תקומת העוטף והגליל
תכנון אזורי חדש
תשתיות ירוקות
השקעות ממשלתיות וצמיחה אזורית
חיזוק ההתיישבות והחקלאות
מפת הדרכים הלאומית למשק אנרגיה מתקדם, אמין ונקי יותר – והצעדים שיקבעו את עתיד האנרגיה של ישראל עד שנת 2035.
דיון מרכזי על עתיד האנרגיה בישראל והיעד הלאומי החדש ל־26 ג׳יגה־ואט אנרגיה מתחדשת.
נושאים:
אנרגיה סולארית בקנה מידה לאומי
מתקנים אגרו־וולטאיים ודו־שימושיים
אגירת חשמל ותשתיות אנרגיה
רשתות חכמות
עצמאות אנרגטית לרשויות מקומיות
רגולציה, השקעות והסרת חסמים
ביטחון אנרגטי בעידן של משברים גלובליים
כיצד נערכים להכפלת האוכלוסייה בישראל?
נושאים:
התפלה וטכנולוגיות מים
שימוש חוזר במים
חקלאות ומים
תשתיות מים חכמות
חדשנות ישראלית בתחום המים
העתיד התחבורתי של ישראל:
רכבות מהירות
מטרו ומערכות הסעת המונים
תחבורה חשמלית
חיבור הפריפריה למרכז
פיתוח הנגב והגליל
דיון לאומי על משבר הפסולת בישראל:
מיחזור וכלכלה מעגלית
חדשנות בניהול פסולת
הפקת אנרגיה מפסולת
רגולציה סביבתית
אחריות הרשויות המקומיות
מפגש עם חברות וסטארטאפים פורצי דרך בתחומי:
יו"ר השולחן – אלי אהרון
יו"ר השולחן – רבקה עטיה
יו"ר השולחן – עמיעד לפידות – ראש תחום פסולת וקיימות בארגון אדם טבע ודין
יו"ר השולחן – יענק'לה מוסוקוביץ
יו"ר השולחן – אלרן – ממלון פינקה
יו"ר השולחן – ברק – חברת החשמל
יו"ר השולחן – פרופ' יורם קפולניק – מנכ"ל קרן בארד
יו"ר השולחן – ד"ר נחמיה שחף- מנכ"ל רשות הנחלים
יו"ר השולחן – הדס פדידה בוקרה – מנהלת אגף איכות סביבה עירית קריית גת
יו"ר השולחן – ח"כ אלמוג כהן
יו"ר השולחן – איציק איליה -יו"ר הנהלה מושבי הנגב
יו"ר השולחן – נאור ירושלים – סגן ראש העיר עירית נס ציונה
יו"ר שולחן – מורן ברגר- מנכ"לית עמותת רחובות של עצים
יו"ר השולחן – ד"ר זגרון גל – מנהלת היחידה הסביבתית ברמת גן
יו"ר השולחן – גיל רוזנברג – אגרונום
יו"ר השולחן – בלהה גבעון
מלאו את פרטיכם המלאים ואנו נחזור אליכם בהקדם







אנא מלאו את פרטיכם המלאים ואנו נחזור אליכם בהקדם